Plivanje je jedna od najkorisnijih telesnih aktivnosti , koja u velikoj meri rešava zadatke svestranog telesnog vaspitanja dece.Teško je opisati koliku prijatnost pričinjava voda , kako onima koji znaju da plivaju , tako i onima koji još nisu naučili.
Sistematsko bavljenje plivanjem veoma se povoljno odražava na rast i razvoj celokupnog mladog organizma . U plivanju se podjednako angažuju svi važni organi i sistemi tela .Sva muskulatura gornjih i donjih ekstremiteta i trupa razvija se ravnomerno , sistematično i harmonično.
Boravak u vodi i bavljenje plivanjem utiče na nervni sistem i psihu deteta , stvara vedro raspoloženje i pruža retko zadovoljstvo i zdravu zabavu. Uz to voda omogućava puno fizičko i psihičko rasterećenje i opuštanje.
Pored toga , plivanje je odlična gimnastika zato što se izvodi u horizontalnom položaju gde je kičmeni stub rasterećen pa je moguće pravilno i efikasno delovati na čitavu muskulaturu trupa , a posebno na pojedine grupe mišića ledja , grudi i ramenog pojasa.Na taj način sprečava se deformacija kičmenog stuba nastalih usled slabosti muskulature ledja , kojima su deca veoma podložna, zbog nepovoljnih uslova rada i života.
U plivanju rad gornjih ekstremiteta otežava uslove disanja i utiče na razvoj grudnog koša i povećava vitalnost pluća , u znatno većoj meri nego što je to slučaj kod bavljenja drugim sportskim aktivnostima. Pri plivanju se pojačava cirkulacija krvi , što vremenom dovodi do povećanja snage srčanog mišića i do trajnog poboljšanja njegove funkcionalne mogućnosti.
Znanje plivanja predstavlja jednu životno važnu naviku koja služi čoveku čitavog života , pruža mu opšte samopouzdanje kada se nalazi u bilo kakvom kontaktu s vodenom sredinom i pruža mogućnost da u njoj uživa bez napora u kasnijoj starosti.
U vaspitnom pogledu , plivanje je takodje jedna od telesnih aktivnosti koja deluje pozitivno u smislu razvoja smelosti , upornosti i trajnosti. Iako je plivanje individualni sport , ono razvija osećaj drugarstva i humanosti.
Školice Sporta